Czyli jak zadbać o branżę akademicką i zaopatrzeniową w Wielkiej Brytanii. Spersonalizowana platforma sprzedażowa B2B.
Zaprzyjaźniona firma Ametros Facility Management od ponad 10 lat zajmuje się świadczeniem kompleksowych usług dla placówek akademickich na terenie całej Wielkiej Brytanii.
Do ich portfela usług należą między innymi: sezonowe sprzątanie przestrzeni studenckich i biurowych, malowanie wnętrz, mycie okien osadzonych w fasadach budynków a także usługi dotyczące podłóg i dywanów.
Bazując na swoim doświadczeniu i znajomości branży zdecydowali się wejść w kolejną “odnogę” swojego biznesu a mianowicie w stworzenie platformy, na której wszyscy dotychczasowi i nowi klienci będą mogli dokonywać zakupów kredytowych na potrzeby swoich placówek.
W prostych słowach – wszystko czego potrzebuje tętniący życiem organizm akademiku, jest dostępne do kupienia w jednym miejscu!
Naszym zadaniem było kompleksowe wprowadzenie firmy do świata sprzedaży internetowej.
Decyzja wejścia w cyfrową rzeczywistość jest dla wielu firm trudna, a sam proces stresujący. Nasz klient nie chciał zajmować się tym sam, dlatego poprosił nas o pomoc.
Działania podzieliliśmy na dwa etapy:
– sklep internetowy oraz social media.
Na każdym zapewniliśmy również pełne doradztwo.
Sklep internetowy
Zaprojektowany i wykonany przez nas od podstaw. Zależało nam na intuicyjnej obsłudze. Naszym celem był wysoki poziom user experience – potencjalny klient powinien potrafić złożyć zamówienie bez pomocy osoby z firmy. Zapewniliśmy także produkcję copy oraz przygotowaliśmy grafiki.
Podobnie jak w przypadku Meble&Tkaniny zaproponowaliśmy zastosowanie funkcji, które ułatwią zarządzanie stroną. Od podstaw zaprojektowaliśmy ścieżkę podróży produktu, rejestracji użytkowników i przypisywanie im odpowiednich uprawnień oraz proces realizacji każdego zamówienia. Na bieżąco koordynowaliśmy również tłumaczenia zarówno od strony front endowej, jak też back endowej.
Przy okazji wstawiliśmy też ponad półtorej tysiąca produktów.
Na początku zajmowaliśmy się koordynacją i obsługą pierwszych zamówień. Niemniej jednak po krótkim czasie okazało się, że do obsługi sklepu i nowych zamówień potrzeba pracowników na miejscu. W tym momencie zajmuje się tym już kilka. Na tym etapie nasza praca została zakończona.
Aktualnie zajmujemy się bieżącą obsługą i koordynacją zmian/modyfikacji w silniku sklepu, tak aby platforma TheStudentShed była uszyta jeszcze bardziej na miarę potrzeb naszego klienta.
Social media
Po stworzeniu i oddaniu w pełni funkcjonalnej, działające i faktycznie sprzedającej platformy przyszedł czas na dołożenie ostatniej cegiełki – marketingu w sieci.
Na początku musieliśmy podjąć decyzję na jakich kanałach chcemy budować markę. Ze względu na rozbudowane możliwości reklamowe wybraliśmy Facebooka. LinkedIn przekonał nas profesjonalnym charakterem oraz możliwością zdobywania biznesowych kontaktów, na których zależało klientowi.
Następnie przygotowaliśmy strategię komunikacji w social mediach, skonfigurowaliśmy konta i uruchomiliśmy pierwsze reklamy.
The Student Shed jest dowodem na to, że nigdy nie jest za późno, by zawitać w cyfrowym świecie. A odpowiedni partner w tym procesie sprawi, że nie będzie to niczym przerażającym!